Гръдни импланти

Гръдните импланти се поставят с цел уголемяване на бюст или за възстановяване на липсваща гърда при операции поради рак на гърдата. Имплантират се над или под m. pectoralis major (големия гръден мускул). Според повечето пластични хирурзи по-добри резултати се получават при поставяне под мускула; момичето на снимката има импланти над мускула (най-вероятно силиконови) и въпреки спорния естетичен резултат изглежда доста щастливо. Въпрос на личен избор :-))). Най-важното е човек да се чувства щастлив...

Извън психологическите аспекти на гръдните импланти от гледна точка на пластичната хирургия операциите за поставяне на гръдни импланти са едни от най-честите в световен мащаб. Понякога тази операция е технически лесна;  в други случаи изисква сериозно планиране и резултатите не винаги са предвидими. Описани са различни видове импланти - силиконови, пластмасови с физиологичен серум, колагенови, автотрансплантати и много други. Описани са различни усложнения, като при много от силиконовите имплантати се наблюдават микроемболии в малките съдове, като броят на емболите се увеличава с течение на времето. При имплантатите с физиологичен серум понякога се получава спукване или разместване на импланта; медиите тиражират всевъзможни истории за спукване на гръдни импланти при полет със самолет. Дори сравнително авторитетният телевизионен канал Discovery се ангажира да провери доколко тези истории отговарят на истината и в предаването "Ловци на митове" практическите експерименти показаха че от физична гледна точка спукването на гръден имплант при полет със самолет е невъзможно.

Може би най-добър и траен резултат се получава при употребата на автогенна мастна тъкан, получена чрез липосукция и последващо центрофугиране на отстранените тъкани. При този процес се отделят ненужните фракции от мастната тъкан и за имплантиране се използват само най-добрите нейни елементи - т.нар. липоскулптура. Противно на общоприетите схващания, липосукцията (изсмукване на мастни тъкани с аспирационна система) не е никак безрискова манипулация - освен риска от септични усложнения има описани изключително опасни мастни емболии след липосукция. Мастната емболия е попадане на мастна тъкан в системното кръвообръщение, при което се формира ембол, който циркулира и запушва кръвоносен съд в определена анатомична област. При запушване на коронарен или мозъчен съд последиците са често фатални; нерядко обаче се стига и до трайни увреждания на крайници или вътрешни органи - бял дроб, черен дроб, бъбрек, черва и т.н. Въпреки тази апокалиптична картина на възможните усложнения в цял свят се извършват множество липосукции с траен резултат и пациентите са в повечето случаи доволни.

Лицево - челюстна хирургия

Зъбни импланти    Избелване на зъби    България в RSS - формат    Избелваща система    Maxillofacial surgery

Зъболекар в Пловдив    Орална хирургия    www.ralev-dental.com    Имплантология

www.dentalimplants.bg Ралев Дентал АД - рекламна емисия    www.bg-dentist.com    www.ralev-dental.bg